1.11.2009

Jika Amerika pilih Obama, kenapa tidak Malaysia? - MB Kedah

dipetik dari Suara Keadilan..

KUALA TERENGGANU, 11 JANUARI -DALAM kempenya di sini, Menteri Besar Kedah Azizan Abd Razak mengajak pengundi Kuala Terengganu untuk memilih calon Pas Abdul Wahid Endut sebagai Ahli Parlimen kawasan berkenaan.

Menurut beliau, rakyat Amerika telah berani membawa perubahan untuk memilih Barack Obama sebagai Presiden.

“Jika rakyat Amerika berani berubah, Malaysia bila lagi?” katanya dihadapan pengundi di Markaz UPU Hiliran di kawasan Kuala Terengganu, malam tadi.

Laman kempen Pas, memetik Menteri Besar itu berkata, rakyat Terengganu harus sedar bahawa negeri itu kaya dengan pelbagai sumber, namun kerana pengurusan yang salah, ianya hasil kekayaan sumber itu tidak sampai kepada rakyat.

“Rakyat kita mula menolak BN yang dilihat tidak mampu mengurus tadbir negara dengan baik setelah peluang 51 tahun diberi mandat memerintah dipersia-siakan oleh mereka,” katanya.

Mengenai balak, Azizan berkatra, sekiranya negeri berkenaan menjalankan pengurusan balak yang betul, ianya akan memberikan keuntungan yang besar terhadap negeri ini.

Memberi contoh di Kedah, Azizan berkata, negeri berkenaan menerima RM16 juta apabila kerajaan menggunakan sistem tender terbuka.

Tambahnya, Berbanding dengan ‘close tender’ yang diamalkan BN sewaktu mentadbir Kedah sebelum ini, hasil yang diperolehi hanya RM3 juta.

“Keuntungan RM16 dari ‘open tender’ yang diperolehi ini dapat diberi kepada rakyat bagi menampung kos sara hidup yang semakin tinggi,” katanya lagi.



1 comment:

Anonymous said...

Well, and what further?